Του Περικλή Ν. Λουκόπουλου
Η πρώτη συνάντηση της ¨επιτροπής απογραφής¨ με αντικείμενο την παρουσίαση της μεθοδολογίας και των επιμέρους διαδικασιών για την επιτυχή και απρόσκοπτη υλοποίησή της, πραγματοποιήθηκε στο Ευπάλιο.
Η επιτροπή απογραφής συστάθηκε από τον Δήμαρχο Γιώργο Καπεντζώνη όπως προβλέπει ο Καλλικράτης, με σκοπό την απογραφή των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων των τεσσάρων πρώην Δήμων του Δήμου Δωρίδας, των απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των χρηματικών διαθεσίμων των πρώην Δήμων που συνενώθηκαν και αποτελούν το νέο Δήμο Δωρίδας.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν αναλυτικά όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει τόσο η επιτροπή όσο και οι ομάδες απογραφής ανά Δημοτική Ενότητα, προκειμένου να συνταχθούν με απόλυτη ακρίβεια τα πρωτοκόλλα με τα περιουσιακά στοιχεία των πρώην Δήμων.
Η επιτροπή και οι επιμέρους ομάδες θα απογράψουν τα χρηματικά διαθέσιμα των συνενούμενων Δήμων την 31/12/2010, καθώς και τις τυχόν υποχρεώσεις και απαιτήσεις έναντι τρίτων. Θα απογραφούν επίσης
α) τα πάγια περιουσιακά στοιχεία, κτίρια, εκτάσεις, εξοπλισμός, κλπ
β) τα αναλώσιμα υλικά και λοιπά αποθέματα
γ) οι δημόσιες συμβάσεις (έργα, προμήθειες, υπηρεσίες) που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η επιτροπή θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2011 και να παραδώσει αντίγραφο της έκθεσης απογραφής στο Δήμαρχο και στον Πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής.
Η σύνθεση της επιτροπής είναι η εξής ::
1. Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος, Αντιδήμαρχος (Δημοτικός Σύμβουλος πλειοψηφίας), ορίζεται Πρόεδρος με αναπληρωτή τον Ράπτη Ιωάννη
2. Σπυροπούλου Παναγιώτα, (Δημοτικός Σύμβουλος πλειοψηφίας), με αναπληρωτή τον Γκόλφη Γεώργιο
3. Υφαντής Κωνσταντίνος, (Δημοτικός Σύμβουλος μείζονος μειοψηφίας), με αναπληρωτή τον Καραχάλιο Γεώργιο
4. Πανουργιά Σπυριδούλα, Προϊσταμένη Οικονομικής Υπηρεσίας στο Δήμο Ευπαλίου την 31/12/2010
5. Λάμπος Παναγιώτης, Υπάλληλος ΠΕ Οικονομικού, που εφαρμόζει το κλαδικό λογιστικό σχέδιο (διπλογραφικό)
6. Σκαντζής Δημήτριος, Ταμίας Δήμου Ευπαλίου την 31/12/2010
7. Λύτρα Χρυσάνθη, Μηχανικός του Δήμου
Για την υποβοήθηση του έργου της επιτροπής συγκροτήθηκαν οι παρακάτω ομάδες απογραφής από Δημοτικούς Υπαλλήλους ανά Δημοτική Ενότητα:
Δημοτική Ενότητα Βαρδουσίων
1. Ανδρεόπουλος Ιωάννης
2. Λύρης Δήμος
3. Φλώρος Κωνσταντίνος
Δημοτική Ενότητα Ευπαλίου
1. Ζωϊτάκη Πηνελόπη
2. Μηλιώνη Παρθενία
3. Μώραλης Θεόδωρος
Δημοτική Ενότητα Λιδωρικίου
1. Κελαϊδώνης Γεώργιος
2. Τραχανάς Κωνσταντίνος
3. Μπάκας Ευθύμιος
Δημοτική Ενότητα Τολοφώνος
1. Δούκα Θεοδώρα
2. Σάτας Χαράλαμπος
3. Τσόκα Γεωργία
Σο μεταξύ σύμφωνα με εγκύκλιο του Υφυπουργού Εσωτερικών Γιώργου Ντόλιου θα πρέπει υποχρεωτικά οι Δήμοι κάθε μήνα να καταχωρούν τα οικονομικά τους στοιχεία και των νομικών τους προσώπων σε κεντρική βάση δεδομένων που θα λειτουργεί στο Υπουργείο Εσωτερικών.
Έτσι το Υπουργείο θα ελέγχει συστηματικά τα οικονομικά των Δήμων παρακολουθώντας τις περικοπές στα λειτουργικά έξοδα της αυτοδιοίκησης , που θα πρέπει να φτάσουν τα 500 εκατομ. ευρώ το 2011 και συνολικά το 1,5 δις ευρώ μέχρι το 2013.
Έχει γίνει σαφές από το Υπουργείο σε όλους τους φορείς της αυτοδιοίκησης που θα καθυστερούν χαρακτηριστικά την καταχώρηση των οικονομικών τους στοιχείων, ότι θα επιβάλλονται αυστηρές ποινές που θα φθάνουν μέχρι και παρακράτηση της μηνιαίας απόδοσης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων(ΚΑΠ) ή πρόστιμο 5-15% επί των ΚΑΠ ανάλογα με τη συχνότητα του παραπτώματος.
Κάθε Δήμος υποχρεούται να ορίσει άμεσα έναν υπάλληλο που θα χειρίζεται τη βάση δεδομένων, ενώ την ευθύνη αποστολής των στοιχείων θα έχουν ο Δήμαρχος και ο προϊστάμενος της οικονομικής υπηρεσίας.
Τέλος επισημαίνεται ότι οι εκτιμήσεις για τα απολογιστικά στοιχεία του έτους 2010 πρέπει να έχουν αποσταλεί στο Υπουργείο μέχρι στις 20 Φεβρουαρίου ενώ τα τελικά απολογιστικά στοιχεία μέχρι στις 30 Ιουλίου 2011.
Η πρώτη συνάντηση της ¨επιτροπής απογραφής¨ με αντικείμενο την παρουσίαση της μεθοδολογίας και των επιμέρους διαδικασιών για την επιτυχή και απρόσκοπτη υλοποίησή της, πραγματοποιήθηκε στο Ευπάλιο.
Η επιτροπή απογραφής συστάθηκε από τον Δήμαρχο Γιώργο Καπεντζώνη όπως προβλέπει ο Καλλικράτης, με σκοπό την απογραφή των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων των τεσσάρων πρώην Δήμων του Δήμου Δωρίδας, των απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των χρηματικών διαθεσίμων των πρώην Δήμων που συνενώθηκαν και αποτελούν το νέο Δήμο Δωρίδας.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν αναλυτικά όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει τόσο η επιτροπή όσο και οι ομάδες απογραφής ανά Δημοτική Ενότητα, προκειμένου να συνταχθούν με απόλυτη ακρίβεια τα πρωτοκόλλα με τα περιουσιακά στοιχεία των πρώην Δήμων.
Η επιτροπή και οι επιμέρους ομάδες θα απογράψουν τα χρηματικά διαθέσιμα των συνενούμενων Δήμων την 31/12/2010, καθώς και τις τυχόν υποχρεώσεις και απαιτήσεις έναντι τρίτων. Θα απογραφούν επίσης
α) τα πάγια περιουσιακά στοιχεία, κτίρια, εκτάσεις, εξοπλισμός, κλπ
β) τα αναλώσιμα υλικά και λοιπά αποθέματα
γ) οι δημόσιες συμβάσεις (έργα, προμήθειες, υπηρεσίες) που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η επιτροπή θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2011 και να παραδώσει αντίγραφο της έκθεσης απογραφής στο Δήμαρχο και στον Πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής.
Η σύνθεση της επιτροπής είναι η εξής ::
1. Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος, Αντιδήμαρχος (Δημοτικός Σύμβουλος πλειοψηφίας), ορίζεται Πρόεδρος με αναπληρωτή τον Ράπτη Ιωάννη
2. Σπυροπούλου Παναγιώτα, (Δημοτικός Σύμβουλος πλειοψηφίας), με αναπληρωτή τον Γκόλφη Γεώργιο
3. Υφαντής Κωνσταντίνος, (Δημοτικός Σύμβουλος μείζονος μειοψηφίας), με αναπληρωτή τον Καραχάλιο Γεώργιο
4. Πανουργιά Σπυριδούλα, Προϊσταμένη Οικονομικής Υπηρεσίας στο Δήμο Ευπαλίου την 31/12/2010
5. Λάμπος Παναγιώτης, Υπάλληλος ΠΕ Οικονομικού, που εφαρμόζει το κλαδικό λογιστικό σχέδιο (διπλογραφικό)
6. Σκαντζής Δημήτριος, Ταμίας Δήμου Ευπαλίου την 31/12/2010
7. Λύτρα Χρυσάνθη, Μηχανικός του Δήμου
Για την υποβοήθηση του έργου της επιτροπής συγκροτήθηκαν οι παρακάτω ομάδες απογραφής από Δημοτικούς Υπαλλήλους ανά Δημοτική Ενότητα:
Δημοτική Ενότητα Βαρδουσίων
1. Ανδρεόπουλος Ιωάννης
2. Λύρης Δήμος
3. Φλώρος Κωνσταντίνος
Δημοτική Ενότητα Ευπαλίου
1. Ζωϊτάκη Πηνελόπη
2. Μηλιώνη Παρθενία
3. Μώραλης Θεόδωρος
Δημοτική Ενότητα Λιδωρικίου
1. Κελαϊδώνης Γεώργιος
2. Τραχανάς Κωνσταντίνος
3. Μπάκας Ευθύμιος
Δημοτική Ενότητα Τολοφώνος
1. Δούκα Θεοδώρα
2. Σάτας Χαράλαμπος
3. Τσόκα Γεωργία
Σο μεταξύ σύμφωνα με εγκύκλιο του Υφυπουργού Εσωτερικών Γιώργου Ντόλιου θα πρέπει υποχρεωτικά οι Δήμοι κάθε μήνα να καταχωρούν τα οικονομικά τους στοιχεία και των νομικών τους προσώπων σε κεντρική βάση δεδομένων που θα λειτουργεί στο Υπουργείο Εσωτερικών.
Έτσι το Υπουργείο θα ελέγχει συστηματικά τα οικονομικά των Δήμων παρακολουθώντας τις περικοπές στα λειτουργικά έξοδα της αυτοδιοίκησης , που θα πρέπει να φτάσουν τα 500 εκατομ. ευρώ το 2011 και συνολικά το 1,5 δις ευρώ μέχρι το 2013.
Έχει γίνει σαφές από το Υπουργείο σε όλους τους φορείς της αυτοδιοίκησης που θα καθυστερούν χαρακτηριστικά την καταχώρηση των οικονομικών τους στοιχείων, ότι θα επιβάλλονται αυστηρές ποινές που θα φθάνουν μέχρι και παρακράτηση της μηνιαίας απόδοσης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων(ΚΑΠ) ή πρόστιμο 5-15% επί των ΚΑΠ ανάλογα με τη συχνότητα του παραπτώματος.
Κάθε Δήμος υποχρεούται να ορίσει άμεσα έναν υπάλληλο που θα χειρίζεται τη βάση δεδομένων, ενώ την ευθύνη αποστολής των στοιχείων θα έχουν ο Δήμαρχος και ο προϊστάμενος της οικονομικής υπηρεσίας.
Τέλος επισημαίνεται ότι οι εκτιμήσεις για τα απολογιστικά στοιχεία του έτους 2010 πρέπει να έχουν αποσταλεί στο Υπουργείο μέχρι στις 20 Φεβρουαρίου ενώ τα τελικά απολογιστικά στοιχεία μέχρι στις 30 Ιουλίου 2011.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου